o wydarzeniu

25 lat brandingu w Polsce
Forum Brandingu

Polski rynek komunikacji marketingowej ma już ćwierć wieku. W tym czasie zadomowiły się na nim międzynarodowe marki, które pokochali Polacy i powstały nowe polskie brandy. Wiele marek ewoluowało i zmieniło swoje pozycjonowanie.

Podczas DNIA MARKI W POLSCE i FORUM BRANDINGU:

  • przyjrzymy się historiom marek B2B i B2C, które odniosły sukcesy
  • porozmawiamy o tym, jak budować silną markę w przyszłości
  • zaprezentujemy inspirujące przykłady
  • eksperci podzielą się wiedzą i doświadczeniem
  • porozmawiamy o tym, jak markę zmieniają nowe technologie i trendy kulturowe

Do udziału w „FORUM BRANDINGU” zapraszamy szefów marketingu i komunikacji, liderów i menedżerów, przedsiębiorców i zarządzających średniej wielkości przedsiębiorstwami oraz instytucjami.

program

FORUM BRANDINGU to całodzienne wydarzenie na Stadionie Narodowym, gdzie poza inspiracją i merytoryką stworzymy przestrzeń do dyskusji pomiędzy ekspertami i praktykami z firm. Inaczej niż na typowej konferencji, będzie można również porozmawiać o własnych wyzwaniach, podzielić się doświadczeniami oraz poznać osoby doświadczone w tworzeniu marek, którym ufają konsumenci.

Konferencja jest podzielona na następujące bloki tematyczne:

  1. Co przesądza dziś o sukcesie w budowaniu marek i jakimi metodami będą tworzone marki w przyszłości? Trendy kulturowe i technologiczne, które wpływają na kreowanie silnych marek. Gdzie szukać inspiracji? Rozmowy z kluczowymi ekspertami i praktykami.
  2. Studia przypadków: przykłady budowania silnych marek. Jak robią to najlepsi? O swoich markach opowiedzą od kuchni: Getin Bank, Noble Bank, Coca-Cola, Poczta Polska, Procter & Gamble, PZU, Instytut Adama Mickiewicza, Kompania Piwowarska – Żubr, Łazienki Królewskie, Macrologic, Polpharma, Próchnik, Rage Age, Soho Factory, Stadion Narodowy, TIM, Topex, Urząd Miasta Poznania, Urząd Miasta Szczecina, Wirtualna Polska, Wiśniowski.
  3. Sesja dialogu praktyków i ekspertów. Jakie dylematy mają dziś zarządzający markami? Na co zwrócić uwagę tworząc silne marki przedsiębiorstw, firm rodzinnych, małych firm, firm B2C i B2C, markę pracodawcy czy marki miejskie?
  4. Marki w Polsce i marka Polski w przyszłości. Jak polskie firmy budują pozycję swoich marek na rynkach zagranicznych? Czy silniejsza marka Polska może im w tym pomóc?
  5. Hyde Park: podziel się ze światem opowieścią o swojej marce!
08:00 - 09:00

Rejestracja

09:00 - 09:15

Otwarcie

Paweł Rabiej  i Paweł Oksanowicz - ośrodek dialogu i analiz THINKTANK
Przemysław Wojak – Q&A Communications, SKM SAR

09:15 – 10:45

CZĘŚĆ I: TRENDY, KTÓRE WPŁYWAJĄ NA MARKĘ

LIDERZY - DLACZEGO REFLEKSJA NAD MARKAMI JEST TAK ISTOTNA?
Maciej Szczechura - Getin Noble Bank
Anna Jakubowski - Coca-Cola
Krzysztof Folta - TIM
Marek Kapuściński - Procter & Gamble

EKSPERCI - NOWE PODEJŚCIA I TRENDY W ZARZĄDZANIU MARKĄ

Wojciech Mierowski - BNA
Małgorzata Leniarska - Dragon Rouge
Marek Staniszewski - Havas
Szymon Gutkowski i Maciej Waligóra - DDB&tribal
Robert Wielgo - IAB

10:45 – 11:15

Przerwa

11:15 – 12:45

CZĘŚĆ II: STUDIA PRZYPADKÓW – NAJLEPSZE PRAKTYKI BUDOWANIA DOBREJ MARKI

Ewolucje marek, wartości i filozofie w podejściu do brandingu

Sesje dialogu wokół studiów przypadku marek

GRUPA A: Wartości marki
Tomasz Bączek - Grupa Wirtualna Polska
Monika Jasłowska - Polpharma
Michał Lipiński - Teraz Polska
Magdalena Łukasik - Krakowskie Biuro Festiwalowe
Marta Życińska - PZU

GRUPA B: Marka od kuchni
Wojciech Gembalczyk - SAP Polska
Katarzyna Obuchowicz-Skopiec - Łazienki Królewskie
Daniel Szafulera - Grupa Topex
Marcin Szymkowiak - Poczta Polska

GRUPA C: Marki inne niż wszystkie
Michał Kuczyński - Kompania Piwowarska – Żubr
Małgorzata Rokita - Procter & Gamble
Jakub Tabędzki - Redexperts
Piotr Wachowicz - Urząd Miasta Szczecina

prelegenci
Andrzej Blikle

Andrzej Blikle

członek rady nadzorczej, A. Blikle
Tomasz Bączek

Tomasz Bączek

marketing manager, Grupa Wirtualna Polska
Monika Brauntsch

Monika Brauntsch

współzałożycielka, The Spirit of Poland
Krzysztof Folta

Krzysztof Folta

prezes zarządu, TIM
Zbigniew Gajewski

Zbigniew Gajewski

zastępca dyrektora generalnego, Konfederacja Lewiatan, dyrektor, Europejskie Forum Nowych Idei
Marcin Gaworski

Marcin Gaworski

dyrektor zarządzający, partner, 180hearbeats + JUNG v. MATT, przewodniczący grupy jurorskiej EFFIE Awards 2015
Wojciech Gembalczyk

Wojciech Gembalczyk

customer engagement and commerce CEE regional manager, SAP Polska
Szymon Gutkowski

Szymon Gutkowski

dyrektor generalny, DDB&tribal
Anna Jakubowski

Anna Jakubowski

dyrektor generalna, Coca-Cola Poland Services
Monika Jasłowska

Monika Jasłowska

head of brands management, Polpharma Group
Marek Kapuściński

Marek Kapuściński

dyrektor generalny, vice prezydent, Procter & Gamble Europa Centralna
Monika Kowalewska

Monika Kowalewska

dyrektor projektu, Superbrands
Julia Kozak

Julia Kozak

senior vice president, partner, managing director, FleishmanHillard Polska
Michał Kuczyński

Michał Kuczyński

brand director, Żubr, Wojak, Dębowe
Michał Lipiński

Michał Lipiński

dyrektor konkursu "Teraz Polska", Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego
Magdalena Łukasik

Magdalena Łukasik

zastępca dyrektora ds. marketingu, Krakowskie Biuro Festiwalowe
Jowita Michalska

Jowita Michalska

dyrektor zarządzająca, Fundacja FSCD
Wojtek Mierowski

Wojtek Mierowski

creative director, partner, BNA/Brand New Attitude
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk

prezes zarządu, Europejski Instytut Marketingu Miejsc BEST PLACE
Grzegorz Mogilewski

Grzegorz Mogilewski

założyciel agencji performance design – Iconaris
Partnerzy

Partner Tytularny

Getin Bank Noble Bank

Partnerzy Główni

Coca Cola Poczta Polska P&G PZU
manifest

Od 25 lat Polska nie jest w stanie wypracować pomysłu na narodowy branding. Traci na tym państwo, przedsiębiorstwa i Polacy – bo silna marka zwiększa rozpoznawalność i reputację kraju w świecie, wzmacnia atrakcyjność polskich produktów w kraju i za granicą, przyciąga turystów i inwestorów – a w efekcie zwiększa miejsca pracy.

30 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie kilkanaście organizacji biznesowych i marketingowych podpisało Manifest „Marka dla Polski”, zachęcający inicjatywy obywatelskie do włączenia się w ruch na rzecz stworzenia podstaw nowoczesnego brandingu narodowego. Apelujemy o to, by rząd po wyborach oraz nowy Prezydent RP poświęcili więcej uwagi marce Polska.

Przedsiębiorcy, obywatele i organizacje mogą wirtualnie poprzeć Manifest. Zapraszamy!

MANIFEST MARKI POLSKA

MANIFEST MARKI POLSKA

Silna Marka Polska na świecie – teraz!

Od 25 lat polska gospodarka szybko się rozwija. Za pozycją gospodarczą (23. miejsce w świecie) nie idzie jednak renoma marki kraju (45. miejsce w rankingu Future Brands). Tymczasem silna marka kraju wzmacnia postrzeganie rodzimych produktów i usług, zwiększa gospodarkę i tworzy nowe miejsca pracy, rozwija dumę i zadowolenie obywateli. Dlatego budowa silnej Marki Polska – podjęcie działań, by Polska była lepiej rozpoznawalna i kojarzona na świecie – powinna stać się jednym z priorytetowych celów państwa, przedsiębiorców oraz instytucji pozarządowych.

W imieniu środowiska przedsiębiorców, ekspertów marketingu i brandingu, twórców kultury i organizacji pozarządowych deklarujemy zamiar pracy na rzecz tworzenia silnej Marki Polska, odwołującej się do historii, tradycji, geografii i charakteru Polaków. Apelujemy również, by rząd po wyborach i nowy Prezydent RP włączyli się w nasze obywatelskie działania i inicjatywy:

  1. Uczynili z brandingu narodowego ważny element swoich strategii politycznych, tak aby wzmocnić tożsamość nowoczesnej Polski oraz jej renomę w kraju i na świecie, wzmocnić dumę obywateli z bycia Polakami i zwiększyć przekonanie obywateli innych krajów, że Polska jest silnym, europejskim narodem sukcesu.
  2. Włączyli się w oddolne prace budowy marki narodowej, podjęte przez fundację „Marka dla Polski” oraz inne instytucje wykorzystujące doświadczenia dekady pracy nad Marką Polska (koncepcja creative tension) oraz czerpiące z najlepszych doświadczeń brandingowych innych krajów.
  3. Powołali brand menedżera, który zajmie się dialogiem z instytucjami społecznymi tworzącymi strategię pracy nad Marką Polska (np. pełnomocnik rządu ds. Marki Polska) i przeznaczyli na promocję Marki Polska na świecie, w perspektywie najbliższych czterech lat, środki, które pozwolą zmienić wizerunek kraju na bardziej korzystny.
  4. Aktywnie uczestniczyli w dialogu i obywatelskiej inicjatywie budowy jednolitej i spójnej Marki Polska wraz ze wszystkimi środowiskami, których działania współtworzą obraz Polski na świecie: naukowcami, przedsiębiorcami, ludźmi kultury, samorządowcami, ruchami obywatelskimi.
  5. Włączyli się w tworzenie i finansowanie edukacyjnej kampanii społecznej, uświadamiającej rolę i znaczenie narodowego brandingu oraz zachęcającej Polaków do wyborów konsumenckich wspierających polskie produkty i usługi (Made in Poland).

Silna Marka Polska to nie tylko większa rozpoznawalność Polski na świecie. To także większa zdolność konkurowania polskich produktów i usług na wszystkich rynkach, a co za tym idzie – wzrost siły polskiej gospodarki i szansa na nowe miejsca pracy i wyższe zarobki Polaków. To również większy ruch turystyczny, wzmocnienie oddziaływania polskiej kultury, zachęta dla inwestorów oraz powód do większej dumy Polaków z sukcesów gospodarczych, społecznych, sportowych, kulturalnych i naukowych swojej ojczyzny.

Przez ostatnie 25 lat Polska skutecznie budowała rynek i instytucje. Dziś czas na silny, obywatelski ruch budowania Marki Polska.

Zapraszamy do poparcia akcji! Podpisz się pod Manifestem Marki Polska!
kontakt

organizator:

Tomasz Nowicki

THINKTANK

tel. +48 22 628 20 04

MEDIA:

Jakub Janaszkiewicz

CLUE PR

tel. 502 548 203